Retur og reklamasjonserklæring

Følgende retur og reklamasjonserklæring gjelder varer og tjenester som bestilles via. vår nettbutikk: smabathavner.no eller kjøpes av oss direkte i vår butikk. Hvis 30 dager har passert siden mottatte varer faller ønske om retur og refusjon utenom. For å få godkjent retur og refusjon må produktene være ubrukt, i samme standard som når du mottok dem og returneres i originalemballasjen. For at vi skal kunne fullføre en retur og refusjon kreves bevis for at kjøp foreligger. Hvis du har kjøpt en vare fra oss som vi kun forhandler, men ikke produserer selv, vennligst IKKE send dette direkte til produsenten med mindre annet er avtalt.

Det er enkelte situasjoner hvor kun delvis refusjon foreligger:

  • Produkter hvor det er åpenbare tegn til at har blitt brukt
  • Produkter med emballasje som har blitt åpnet
  • Et hvert produkt som ikke er i original standard, er skadet eller mangler deler som av årsaker annet en oss.
  • Produkter som er returnert mer en 30 dager etter mottatt.
  • Spesialbestilte varer (produkter som ikke er lagervare)
  • Strukturvarer (produkter vi monterer sammen, feks. flytebrygger, landganger og utriggere)

 

Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt nettkjøp. Dette må meldes til oss innen 14 dager etter at du mottar leveransen. For at angreretten skal gjelde må varene returneres til oss i fullgod stand og i original emballasje. Oppgi ditt kontonummer så får du utbetalt beløpet omgående. Fraktkostnader ved retur betales av kjøper.

Tilbakebetaling

Så snart din retur er mottatt vil vi inspisere og gi deg tilbakemelding på mottatt vare og om returen er godkjent/ikke godkjent. Hvis det er godkjent vil returbeløpet bli tilbakeført til din konto snarest.

For sen eller tapt tilbakebetaling
Hvis du ikke har mottatt tilbakebetaling ennå, sjekk kontoen en gang til før du kontakter oss.
Deretter kontakt din bank, det kan ta noen virkedager før beløpet dukker opp på din konto.
Hvis du har gjort alt dette, men fortsatt ikke mottatt din refusjon, vennligst kontakt oss på post@smabathavner.no

Varer på salg

Varer på tilbud refunderes ikke. Varer som er rabattert i henhold til en kupong som gjelder hele produktspekteret på nettsiden refunderes på vanlig måte.

 

Reklamasjon

Reklamasjon tilkommer kunden hvis varene er feilekspedert eller har fabrikasjonsfeil. All retur må avtales på forhånd før det leveres til oss. Ved forespørsel om reklamasjon/ garanti, avgjøres dette når vi har mottatt varen og i samråd med våre leverandører. Hvis kunden på eget initiativ gjør forsøk på å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med Småbåthavner AS, dekker ikke Småbåthavner AS disse utgiftene.

 

Hvordan returnere

Varer kan enten returneres ved at du selv leverer varene tilbake til oss (ikke behov for returskjema), eller via. en transportør. Hvis en transportør benyttes må vi alltid motta et returskjema på forhånd. (les mer nedenfor)

Retur på smabathavner.no

Skjema for retur må alltid sendes til oss FØR vi godkjenner refusjon. Du kan velge å returnere varen før vi har tatt kontakt med deg, men det gjøres på eget ansvar.

Du er selv ansvarlig for å betale frakt på returvarer. Når vi har mottatt og behandlet din søknad om retur vil fraktkostnaden trekkes fra summen som refunderes. Frakt er ikke-refunderbart. Avhengig av hvor du bor kan tiden det tar å sende sende nytt produkt variere. Hvis du skal returnere dyrere varer bør du vurdere å bruke en sporbar transporttjeneste og eventuelt kjøpe transportforsikring. Vi garanterer ikke at vi mottar din retur.

 

Andre spørsmål?

Kontakt oss på post@smabathavner.no. Takk for at du er kunde hos oss :)

 

Veiledning

  1. Send inn elektronisk returskjema. Alle felter må fylles ut.
  2. Vent på svar fra oss
  3. Returner ordren og merk den tydelig med ordrenummeret. Ordrenummeret har du fått på epost ved bestilling.
    Alternativt kan du spørre oss!

 

 

Returskjema

Hvorfor vil du returnere varen(e)?